english

Ad hoc исследования

  • Онлайн- и оффлайн-опросы, глубинные интервью
  • Исследования отдельных сегментов
  • Аудит интернет-проектов и консалтинг

E-commerce in Russia 2020

Data Insight published the annual report "eCommerce in Russia 2020", which contains key figures for 2020 and data on the Internet, online shopping, online store delivery, shoppers, and consumer behaviour.

 

Download research: E-commerce in Russia 2020 (pdf, 17 MB)

 

Main conclusions:

  • The volume of e-commerce market in Russia amounted to 2.7 trillion rubbles and 830 million orders.
  • Data Insight Forecast: The Russian e-commerce market will grow by 34% by 2024.
  • An increasing percentage of the Russian population is choosing smartphones to access the Internet. DESKTOP EXCLUSIVE accounted for 25% of the Internet audience in Russia over the year.
  • In 2020, the number of online B2C orders increased by 78%. Almost 50% of online orders came from large universal marketplaces.
  • Online С2С market in monetary terms grew by 87% in 1.5 years, its annual volume amounted to 1.06 trillion rubbles in 2020, while 568 billion in H2 2018 - H1 2019.
  • The volume of the online retail export market in Russia amounted to $ 1.16 billion. Compared to last year, the number of items increased by 11.7 million, while the average check decreased by 19%.
  • According to Data Insight estimates, 601 million shipments were delivered in three quarters of 2020 alone. This is 27% more than in 2019. The difference with the first three quarters of 2019 is 82%.
  • Top 3 categories of the largest Russian online stores: electronics and appliances, household goods and repairs, clothing, and footwear.
  • When choosing a payment method, almost 80% of buyers look at the size of the commission. For 25% of them, the commission is the first thing they pay attention to during the purchase. When making a purchasing decision, most buyers look at the 75% payment convenience.

 

Check our previous research releases:

E-commerce in Russia 2019

E-commerce in Russia 2018

Новости

22 июня 2021 Data Insight при поддержке Арвато Рус выпускает исследование "Онлайн-рынок одежды и обуви".

 

09 июня 2021 Data Insight публикует карту экосистемы электронной торговли 2021.

 

20 мая 2021 Data Insight при поддержке Арвато Рус выпускает исследование "Онлайн-рынок детских товаров".

 

18 мая 2021 Data Insight публикует исследование «Доставка в пункты выдачи заказов и постаматы» — при поддержке генерального партнёра Boxberry и партнёров исследования 5Post, CDEK и PickPoint.

 

28 апреля 2021 Data Insight выпускает отчет "TOP100 интернет-магазинов: рейтинг 2020".

 

22 апреля 2021 Data Insight и Авито Услуги публикуют результаты совместного исследования рынка частных услуг на территории России "Российский рынок услуг. Самозанятые исполнители и микробизнес".

 

15 апреля 2021 Data Insight и PickPoint, при поддержке PIM Solutions выпускают отчет "География продажи детских товаров" об особенностях онлайн-заказов и интернет-доставки детских товаров на территории Российской Федерации.

 

13 апреля 2021 Опубликован рейтинг ТОП 100 крупнейших российских интернет-магазинов 2020

 

08 апреля 2021  Data Insight провела награждение лучших интернет-магазинов России Top-100 Party 2021

 

06 апреля 2021  Data Insight публикует исследование "Интернет-торговля в России 2020"

 

29 марта 2021 Data Insight и Avito публикуют результаты совместного исследования "Рынок C2C онлайн-торговли 2020"

 

15 марта 2021 Data Insight публикует исследование "Онлайн-рынок товаров для дома и ремонта", при поддержке SAP

 

Архив новостей

 

Подписка на новости Data Insight

 

ООО "Дейта Инсайт", ОГРН 5107746064806
Использование данных: При использовании, цитировании, обработке данных, опубликованных на данном сайте, указание на авторство обязательно. Перепечатка и публичное использование данных ООО "Дейта Инсайт" запрещено без письменного разрешения ООО "Дейта Инсайт". Запросы на публикации направляйте на a@datainsight.ru