english

Ad hoc исследования

  • Онлайн- и оффлайн-опросы, глубинные интервью
  • Исследования отдельных сегментов
  • Аудит интернет-проектов и консалтинг

E-commerce in Russia 2020

Data Insight published the annual report "eCommerce in Russia 2020", which contains key figures for 2020 and data on the Internet, online shopping, online store delivery, shoppers, and consumer behaviour.

 

Download research: E-commerce in Russia 2020 (pdf, 17 MB)

 

Main conclusions:

  • The volume of e-commerce market in Russia amounted to 2.7 trillion rubbles and 830 million orders.
  • Data Insight Forecast: The Russian e-commerce market will grow by 34% by 2024.
  • An increasing percentage of the Russian population is choosing smartphones to access the Internet. DESKTOP EXCLUSIVE accounted for 25% of the Internet audience in Russia over the year.
  • In 2020, the number of online B2C orders increased by 78%. Almost 50% of online orders came from large universal marketplaces.
  • Online С2С market in monetary terms grew by 87% in 1.5 years, its annual volume amounted to 1.06 trillion rubbles in 2020, while 568 billion in H2 2018 - H1 2019.
  • The volume of the online retail export market in Russia amounted to $ 1.16 billion. Compared to last year, the number of items increased by 11.7 million, while the average check decreased by 19%.
  • According to Data Insight estimates, 601 million shipments were delivered in three quarters of 2020 alone. This is 27% more than in 2019. The difference with the first three quarters of 2019 is 82%.
  • Top 3 categories of the largest Russian online stores: electronics and appliances, household goods and repairs, clothing, and footwear.
  • When choosing a payment method, almost 80% of buyers look at the size of the commission. For 25% of them, the commission is the first thing they pay attention to during the purchase. When making a purchasing decision, most buyers look at the 75% payment convenience.

 

Check our previous research releases:

E-commerce in Russia 2019

E-commerce in Russia 2018

Новости

27 декабря 2021  Data Insight анонсирует декабрьский выпуск ежемесячного бюллетеня, посвященного развитию eGrocery в России. В нем раскрываются основные цифры, характеризующие рынок онлайн продажи продуктов за ноябрь, данные по крупнейшим игрокам рынка, прогнозы.

 

23 декабря 2021  Data Insight при поддержке Яндекс.Доставки, а также 5Post, Арвато, Boxberry, DHL, PickPoint, Почта России выпускает исследование «Логистика: мнения и ожидания». Это четвёртый выпуск важного исследования, посвящённого устройству рынка логистики для электронной коммерции, организации и качеству логистических услуг.

 

22 декабря 2021 Data Insight при поддержке PickPoint выпустили расширенное исследование «Онлайн-рынок книг» за 2 полугодие 2020 и 1 полугодие 2021 года.

 

21 декабря 2021 Data Insight и PickPoint при поддержке Pim Solutions представляют отчет «География продаж зоотоваров» об особенностях онлайн-заказов и интернет-доставки зоотоваров на территории Российской Федерации.

 

10 декабря 2021 eBay и исследовательское агентство Data Insight публикуют совместное исследование развития рынка розничного онлайн-экспорта товаров из России в 2021.

 

2 декабря 2021 Data Insight при поддержке Dostavista выпустили расширенное исследование «Рынок интернет-аптек» за 1 полугодие 2021 года.

 

Архив новостей

 

Подписка на новости Data Insight

 

ООО "Дейта Инсайт", ОГРН 5107746064806
Использование данных: При использовании, цитировании, обработке данных, опубликованных на данном сайте, указание на авторство обязательно. Перепечатка и публичное использование данных ООО "Дейта Инсайт" запрещено без письменного разрешения ООО "Дейта Инсайт". Запросы на публикации направляйте на a@datainsight.ru