english

Ad hoc исследования

  • Онлайн- и оффлайн-опросы, глубинные интервью
  • Исследования отдельных сегментов
  • Аудит интернет-проектов и консалтинг

Pharmacy Online Market

Data Insight presents the results of "Pharmacy Online Market" research. The report does not cover online retailers specializing in sales of glasses and lenses, medical equipment, nutraceuricals, non-medical healthcare products. Sales of pharmaceuticals and healthcare products by mutli-category online retailers are not taken into account.

 

The main results:

  • In 2019, 51,6 million orders were issued worth 86,3 billion rubles.
  • The average check amounted to 1 670 rubles
  • In 2019, online stores placed 98% more orders than in the same period in 2018
  • The share of orders of pharmacy online retailers amounted to 12% of the eCommerce market
  • Sector Conversion - 21,7%
  • The share of mobile in traffic was 60%

 

ePharma segment flourishes: the number of orders and volume of online sales grew both by more than 90% (year-to-year). For the year 2019, online pharmacies received 51,6 million orders amounting to 86,3 billion rubles. According to the data provided by IQVIA Company, Russian pharmacy retail market grew by 5,1% (revenue) and fell by 1% in packages. ePharma segment conversion reaches 21,7% that is the highest value among other eCommerce segments (even more than eGrocery). Apteka.ru is the leader among eCommerce TOP1000 participants by the volume of online sales (40%). 50% of all online pharmacies in the segment are registered not in Moscow, Saint-Petersburg and respective regions. More than 50% of online pharmacies have apps in the iOS App Store and more than 60% have apps in the Google Play Store.

 

Research presentation

Download report Pharmacy Online Market (pdf, 7 MB)

 

See this report in russian

 

Extended research version:

You can also buy an extended version of the research "Pharmacy Online Market", which includes the following data:

  • TOP10 by the number of orders
  • TOP10 by revenue
  • TOP10 by the number of visitors (with dynamics)
  • Conversion to the TOP10
  • Used technologies for TOP10 (CMS, e-mail, marketing services)
  • Mobile traffic share in TOP10
  • Mobile Apps Overview
  • Share of promotion channels in TOP10 traffic
  • Summary table with indicators for visitors, conversions, orders, average check and revenue for the TOP10

 

Full version size - 50 slides
Cost - 60 000 rubles, including VAT
The deadline for submission is 3 business days from the date of payment.

 

To learn more or order the full version, contact us in any way convenient for you:
by phone: +7 (495) 540-59-06
by mail to coordinator@datainsight.ru
or by filling out the form below

Новости

30 июля 2020   Data Insight публикует результаты исследования "Доставка крупногабаритных товаров" при поддержке генерального партнера исследования - ГлавДоставка, а также партнера исследования - Global Delivery.

 

21 июля 2020   Data Insight и Delivery Club проанализировали ожидания и работу российских ресторанов после снятия связанных с коронавирусом ограничений "Рестораны после открытия"

 

14 июля 2020   Data Insight построил прогноз развития интернет-торговли на ближайшие 5 лет с учетом влияния кризиса на рост онлайн-продаж "Электронная торговля 2020 – 2024, прогноз Data Insight"

 

14 июля 2020   Data Insight и PimPay выпускают первый из серии отчетов, посвященных особенностям онлайн-заказов и интернет-доставки различных категорий товаров "География продаж товарной категории: Спортивные товары"

 

07 июля 2020   Data Insight совместно с RBK.Money публикуют результаты первого этапа исследования "Онлайн-платежи глазами покупателей"

 

30 июня 2020   Data Insight публикует доклад Андрея Шаповалова с Онлайн-Форума "Поставщик детских товаров - 2020" "Онлайн-рынок детских товаров в период пандемии"

 

23 июня 2020   Data Insight публикует исследование "Онлайн-рынок спортивных товаров", при поддержке Arvato Supply Chain Solutions

 

18 июня 2020   Data Insight публикует отчет о результатах исследования "Ресторанная доставка в России: Dark Kitchen"

 

16 июня 2020   Data Insight публикует презентацию первого этапа совместного исследования с Ozon "Поколение миллениалов в бизнесе и в жизни. Первый этап: глубинные интервью"

 

11 июня 2020   Data Insight публикует отчет "TOP100 интернет-магазинов: рейтинг 2019"

 

03 июня 2020   Data Insight публикует исследование "Рынок интернет-аптек", при поддержке IQVIA

 

23 апреля 2020  Data Insight публикует исследование "Онлайн-рынок автотоваров", при поддержке SAP

 

20 апреля 2020  Data Insight совместно с Коммерсантъ провели панельную дискуссию. "Логистика эпохи короновируса: последняя миля"

 

14 апреля 2020  Опубликован рейтинг ТОП 100 крупнейших российских интернет-магазинов 2019

 

 

 

Архив новостей

 

Подписка на новости Data Insight

 

ООО "Дейта Инсайт", ОГРН 5107746064806